Sesja wizerunkowa - jak się przygotować?

image

Jeśli już wiesz co to jest sesja wizerunkowa i do czego służy – przechodzę do sedna. Jeśli nie, wyjaśnię to następnym razem. A tymczasem - jak się do niej przygotować.

1. ZNAJDŹ FOTOGRAFA.
Między Nami musi być porozumienie, musisz czuć się przy mnie dobrze. Tak naprawdę to musimy się lubić i mieć wspólną wizę naszej sesji. Czy to możliwe? Owszem – spotykamy się przed sesją (cudownie jeśli uda się na żywo). Od spotkania do czasu sesji jesteśmy cały czas w kontakcie gdyż ustalamy kolejne kroki – czyli scenariusz…

2. CEL SESJI. Jaki jest cel Twojej sesji – czyli gdzie będziesz pokazywać zdjęcia? Strona www? Fanpage na Facebooku, Instagramie? Do kogo piszesz i o czym piszesz blog, posty - czyli Twoja grupa docelowa ( kim są Ci ludzie?). Na tej podstawie ustalamy przekaz – bo zdjęcie musi przekazywać, musi mieć treść. Co chcesz powiedzieć i w jaki sposób zainspirować swoich Klientów?

3. MIEJSCE.
Miejsce z którym się identyfikujesz – Twoje biuro, gabinet, mieszkanie, kawiarnia, ulica w centrum miasta? Cały czas mamy w głowie gdzie się czujesz najlepiej, gdzie prowadzisz spotkania, co chcesz pokazać będąc w tym miejscu – co chcesz zakomunikować swoim Klientom? Lekarz – gabinet, fryzjer – salon, ale to tylko standardowe przykłady. Twój komunikat może być przecieć zgoła inny.

4. ATRYBUTY.
Twoje artybuty – co charakteryzuje Twoją branżę? Ponieważ zdjęcie nie mówi, musimy zawrzeć na nim jasny komunikat. Jesteś coachem – czym się posługujesz podczas coachingów? Stylistką? Fryzjerką? Już wiesz o co mi chodzi?

5. PRYWATNE RZECZY.
Zabierasz ze sobą na sesję drobiazgi i rzeczy, których używasz na co dzień, do których jesteś przywiązana: notes, laptop, filiżanka, ulubiona biżuteria. Jeśli Twój odbiorca używa podobnych rzeczy, szybciej Cię polubi :)

6. INSPIRACJA.
Tu w ruch wchodzi Pinterest. W ciągu 30-60 minut znajduję tu wszystkie pomysły na sesję, pod warunkiem, że mamy dogadane punkty 2, 3 i 4 :). Ja Ci pokazuję swoje inspiracje, Ty mi pokazujesz swoje i scenariusz gotowy.

7. TY, MAKIJAŻ I FRYZURA.
Jeżeli się na tym znasz, przygotuj się sama, ja się na tym się nie znam ale współpracuję z makijażystką i fryzjerką, więc jeśli zależy Ci na profesjonalnym efekcie, to Ci taką usługę rekomenduję. Decyzja oczywiście należy do Ciebie. Musisz jednak wiedzieć, że mój retusz jest podstawowy, gdyż efektem sesji ma być autentyczność - autentyczna marka. To oznacza, że podczas obróbki nie układam włosów, nie farbuję ich i nie maluje oczu :) Zadaniem retuszu w moim mniemaniu jest podkreślenie Twoich atutów: oczu i ust.

8. STYLIZACJA.
Prawdopodobnie chcesz użyć zdjęć do różnych postów, o różnej tematyce. Trudno, żebyś na nich wszystkich występowała w jednej sukience. Wybierz 3-4 ulubione stylizacje – będziemy je zmieniać podczas sesji a wcześniej to wszystko ustalimy. Pomogę na tyle ile mi doświadczenie pozwala.
Jeśli jednak nie potrafisz dobrać stroju sama, nie wiesz od czego zacząć, to polecam Ci konsultację ze stylistką. Może nie wiesz jakie są Twoje kolory, nie jesteś do końca pewna swojego stylu lub tego jak podkreślić atuty sylwetki? To jest inwestycja na całe życie, nie tylko na czas sesji zdjęciowej.
Odsyłam Cię z pełną odpowiedzialnością na blog Iwony Góry, która zadba o Twoje samopoczucie oraz boski wygląd. Tutaj artykuł o analizie kolorystycznej w budowaniu marki osobistej IWONA

Wszystkie z powyższych punktów to tylko punkt odniesienia. W każdym następnym wpisie będę szczegółowo omawiać etapy przygotowań.
A jeśli o czym nie napisałam – daj mi proszę znać. Pytaj śmiało!
Karolina